Søndag den 6. desember - 1908

Søndag den 6. desember, 1908
Jeg har mitt prospektalbum liggende for mig her, og jeg har sett på de
kjære hjemlige steder. Så føler jeg mig nærmere hjemmet for en stund.
Den ene duen er blitt syk, og den ligger her
i en stol oppe i en gammel hatt.
Jeg har heldt litt lakserolje i den, men den kommer vel til å dø, og da blir det
sorg for den andre. Jeg vil så nødig miste den for de er så greie, og alle ombord synes om dem.
Nu håper jeg bare at det blir hjemover, skjønt jeg kan bedre tenke mig å
gjøre ennu en tur ennn å komme hjem og måtte reise om en 8 dagers tid.
Jeg vil vel aldri riktig venne mig til denne fart, eller til denne adskillelse,
men dog tror jeg at der er en slags tilvennelse allikevel. Det er igrunnen
som det er blitt en vane og liksom føles mindre sårt.
Kunne det bare ha vært litt mere hygge ombord. Men alle er fremmede.
Hadde her bare vært en eneste hjemmefra.
kapt. Søren Sørensen

Kapt Søren Sørensen og besetninga på Barken "Helios".
Legg merke til grisen og hønene i framgrunnen:)


Kommentarer

Populære innlegg